Khamis, 18 November 2010

Punca gaduh kerana Hal remeh

pasangan tidak hubungi. Mungkin ketika hendak keluar dari pejabat banyak perkara yang difikirkan dan hendak melakukan pelbagai aktiviti sehingga terlepas untuk bertanya khabar tentang si dia.
pasangan terlupa hendak membalas pesanan ringkas (sms).ini pun boleh jadi bahan pertengkaran hanya kerana tidak membalas sms dan ada pula yang merajuk seharian
pasangan tidak mengungkapkan 'saya sayang awak'. 'saya cinta awak' .jika ingin menunjukkan tanda sayang tidak seharusnya membiarkan ungkapan itu.jangan biarkan dia merajuk kerana anda terlupa mengucapkannya
tersalah pilih tempat makan nampak remeh tetapi bukan sahaja selera terbantut tetapi mungkin boleh mencetuskan pertengkaran kecil.
pasangan terlupa tarikh penting.Ia boleh menjadi masalah besar terutamanya jika tarikh tersebut memberikan kenangan terindah buat si dia
pakai baju tidak sedondon dengan buah hati



PETUA UNTUK KEKAL
glitter-graphics.com


jujur dan ikhlas tterhadap pasangan.mungkin nampak senang,tetapi jujurkah anda sekiranya keluar bersama teman berlainan jantina namun memberitahu pasangan,''saya keluar bermain futsal dengan teman serumah saya.''
jauhi cemburu buta.setiap insan yang lahir dibekalkan dengan pelbagai perasaan dan salah satunya perasaan cemburu.tidak salah untuk cemburu namun sejauh mana atau sedalam mana cemburu itu,kita perlu menilainya kembali.
Bertanya khabar dan berkongsi cerita .Amalkan sikap saling bertanya khabar antara pasangan seperti kita bertanya hal kepada orang tua kita.
Selain itu jangan lupa berkongsi cerita dengannya supaya keharmonian dalam hubungan terus berlansung.
selalu unkapkan perasaan sayang terhadap pasangan.Ada yang menganggap perasaan sayang itu tidak perlu diluahkan kerana boleh dilihat daripada tingkahlaku pasangan.
Ucapan 'saya sayang kamu,saya rindu kamu' sentiasa menjadi ucapan keramat yang dinantikan oleh pasangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan